miercuri, 20 iunie 2007

gandaci

Am gasit pe http://www.diseara.ro/ro/fun/bancuri/ povestea interesanta a unui gandac din regie si nu m-am putut abtine sa nu o pun aici.



Univers. Calea Lactee. De la Soare, a treia la dreapta. Pamant. Tara o gasesti usor; se-aud manele si e acoperita de coji de seminte. Romania. Anul - 2006. Luna - februarie. Ziua a saptea (cand nu mai e nimic de facut). Este ora 12:01 si 34 de secunde. Un cersetor care isi permite sa se imbete in fiecare seara, doarme zambind pe un calorifer intr-un hol si vorbeste in somn. In aceeasi secunda, un tanar se intoarce acasa si isi cumpara cu ultimii 50.000 o shaorma, desi stie ca va regreta apoi ca nu si-a luat o bere.

Altundeva, exact la aceeasi ora, o fata, care altfel nu suporta alcoolul, trage o dusca sa prinda curaj sa intre in baie, in camin. Tot atunci, un pescarus de moda veche incearca sa prinda peste in Dambovita in timp ce toti prietenii lui cotrobaie in imensele gramezi de gunoi. Suntem in Regie.

Iar eu sunt Rocky. De la cockroach. La noi, gandacii de bucatarie, Rocky e un nume comun. Am auzit ca s-a facut si un film cu numele asta. De fapt, eu sunt Rocky 3. Pentru ca am 256 de frati, iar mama nu a stiut atatea nume... Stau in Regie de cand ma stiu. In anii nostri - 21; in anii vostri - vreo 3 saptamani. Am schimbat sistemul de masurare a timpului pentru ca multi gandaci aveau caderi nervoase pentru ca li se parea ca traiesc prea putin.

Acum macar putem sa fredonam "am doar optispe ani" si "ca la 20 de ani" fara sa ne simtim prost. Ascultam multa muzica prin camine. Eu sunt fan Omul cu sobolani si Parazitii. Nu stiu de ce, dar pur si simplu ma regasesc in muzica lor. Acum insa ne-am mutat intr-o camera unde se asculta numai manele. Cu toate insistentele mele, mama nu voia sa plecam. Zice ca noua ne face bine multa mizerie. Inainte stateam la doi rockeri, dar multi dintre fratii mei au murit de foame. Am mai ramas vreo 200 (asa a aproximat mama, ca era prea ocupata cu mutatul sa se apuce sa ne numere). Ne-am gandit de multe ori ca traim rau si c-ar trebui sa ne mutam din Regie, dar aici ne simtim ca acasa... Avem prieteni in toate caminele si, lucru invatat de la studenti, facem chefuri in fiecare seara. Regia e un loc unic, zic eu, desi n-am calatorit prea mult. Aici oamenii se culca dimineata la 5 si se trezesc la pranz de patru ori pe saptamana. In rest nu dorm deloc.

Studentii mananca la cantina (ca si noi, de altfel, cand iesim sa mancam in oras), dar cateodata mai sar peste mese. Niciodata insa peste beri. Regula de aur a studentului din Regie este "de bere se gasesc intotdeauna bani". Asta nu e tocmai bine pentru noi. In ciuda parerii proaste si prejudecatilor care exista in ceea ce ne priveste, sa stiti ca gandacii de bucatarie nu beau, nu fumeaza si nu fac sex neprotejat. In locuri deschise, unde putem fi calcati, adica... Se intampl a sa mai iesim si pe coridor, pentru ca multi studenti gatesc afara, la usa. Mancarea e cam fierbinte, dar ne-am obisnuit. Chiar ne amuzam copios cand se mai mira cate unul "Oau, ce repede a scazut mancarea!" Insa viata de camin nu e tot timpul roz pentru un gandac.

"Deratizare" e un cuvant care ne da fiori. Noroc ca ne-am obisnuit cu toate tipurile de otrava. Doar ne-am obisnuit noi cu zacusca, ce naiba... A, si mai nou au aparut niste impostori care vin, chipurile, sa deratizeze camerele, cu o sticla cu apa si detergent. V-ati prins, suntem pe mana cu ei! Simbioza, daca vreti. Ei iau 50.000 pe camera, iar noi facem pe mortii o ora - doua, apoi nu ne mai deranjeaza nimeni cateva saptamani. Daca vor sa disparem pentru cateva zile, ne-am inteles cu ei sa puna lapte si ciocolata in sticla. Mancam pe saturate si plecam intr-o excursie, dupa care revenim. Mergem prin oras. Apropo, Regia e paradisul cluburilor ieftine. Cred ca sunt mai putine cosuri de gunoi in Regie decat cluburi. Ceea ce nu pare sa deranjeze pe nimeni, iar pe noi cu atat mai putin. E mai usor s-ajungi la resturi daca sunt aruncate pe strada . In ultima vreme insa, in unele camine din Regie e prea multa mizerie chiar si pentru noi. Ca s a nu mai vorbesc de igrasie... Chiar am auzit doi studenti vorbind "ba, avem igrasie, dar macar nu avem gandaci". Pai normal...cum cred ei ca putem sta in mirosul ala?! Am inceput sa ne mutam in caminele de la strada, cele cateva renovate. Nu de alta, dar mai vin cateodata in vizita prietenii nostri din centru si ne e cam rusine sa-I primim in conditiile alea.

Aseara ne-am uitat toata familia, impreuna cu locatarii camerei, la "A bug's life", la calculator. Nu mi s-a parut ca aia ar fi avut cine stie ce viata. Daca vrea vreun regizor sa vada ce inseamna cu adevarat o viata fericita de gandac, sa vina in Regie!

politehnica vazuta de altcineva

http://www.vivi.ro/blog/?p=314

scrisoare catre PC

Am primit o scrisoare pe grupul de discutiei a seriei. Se pare ca domnul profesor a suparat pe multi cu modul de notare. Adevarul e ca m-a chinuit si pe mine gandul ca mi-a dat 0.2 pe un subiect la care am rezolvat putin gresit (pe scurt, trebuia sa modific un mesaj dintr-un protocol de autentificare si am modificat putin mai mult decat se cerea).

Si scrisoarea:



Stimate Domnule Profesor/ Domnilor Profesori,

Va adresam aceasta scrisoare pentru a va ruga, in numele (anului III/seriei CB), sa modificati incepand cu anul viitor modul de evaluare al studentilor la examinarea finala la materia Protocoale de Comunicatie.

Mentionam ca suntem de parere ca este incorect fata de studenti sa primeasca doar trei subiecte, arbitrar alese din toata materia. Mentionam de asemenea ca nu consideram acceptabil ca media de promovabilitate sa fie atat de scazuta, mai ales in conditiile in care nu au promovat multi studenti ce obtinusera un punctaj foarte mare sau maxim pe parcursul semestrului, atestat al muncii si al unui nivel bun de cunoastere al notiunilor si metodelor predate la curs.

Dorim cu aceasta ocazie sa felicitam colectivul profesoral al materiei de Protocoale de Comunicatii, pentru cea mai riguroasa materie pe care am urmat-o pana acum in facultate, cel mai pregatit curs si cele mai pregatite laboratoare.

Constienti si recunoscatori de cunostintele ce ne-au fost oferite, dorim sa facem un apel pe aceasta cale spre reglementarea situatiei examinarii finale, pentru ca e ca o umbra trista care atarna asupra celei mai riguroase materii din facultate.

Speram la o situatie imbunatatita a colegilor nostri mai mici,

Cu stima,

Noi (anul III/sau seria CB)



Update: intre timp scrisoarea a fost pusa online, iar eu am realizat ca m-a cam taxat la subiectul acela. O parte din vina tot imi partine ca n-am avut spirit de prezenta.

marți, 19 iunie 2007

PC

Protocoale de comunicatii, un curs chiar frumos. Primul curs la care am avut cu adevarat de munca: teme mari si multe (vreo 5) cu posibilitate de recuperare, lucrare (nu prezenta) la fiecare curs, si o carte de 800 de pagini de citit. O greseala am facut: am citit cartea in sesiune (si nu in timpul anului). Examenul asa cum trebuie sa fie un examen: 4 numere, nu se putea copia si subiecte la prima vedere (mi se acrise de subiecte tipice). Colegii mei nu sunt obisnuiti cu o astfel de examinare de unde si rata de promovare de ~40%. Corectarea a fost cat se poate de justa (cel putin pentru mine): am citit un subiect gresit si am rezolvat altceva si evident nu mi-a punctat deloc.

luni, 18 iunie 2007

regie

In anul I am stat in Regie. A fost un soc pentru mine. Eu mi-am facut liceul tot in Bucuresti si am stat la un internat in care conditiile erau foarte bune. In regie, studentii nu invatasera sa-si faca nevoile cum trebuie (presupun ca si acum au copiat unii de la altii).

Sa lasam studentii, cum se face curatenie? Dimineata vine o tanti si intinde jegul de pe jos cu ajutorul unei carpe umede (probabil dupa deviza: daca totul arata la fel atunci nu observa nimeni jegul). Apoi ia doua galeti de apa si le arunca in cate o toaleta. La dus nu trebuie curatat pentru ca oricum acolo se spala oamenii si deci e curat (oare?).

De curand am fost nevoit sa ma mut pentru cateva zile 'napoi in regie. Am redescoperit aceleasi mesaje scrise pe care le-am vazut acum 2 ani jumate. Presupun ca o curatenie/dezinfectie generala nu s-a facut (niciodata). Am auzit ca se va face vara aceasta. Deja ma astept la o vara foarte lunga, pana in decembrie. Ma astept ca la inceputul anului universitar sa ne spune: cautati-va unde sa stati, noi n-am terminat de renovat.

Unii se chinuie sa rezolve problema din camine si propun sa se introduca o taxa speciala de vreo 7-8 lei pentru a asigura curatenia si paza. Nu inteleg care e ideea, exista femeie de serviciu care nu-si face treaba si paznic care doarme. De ce trebuie sa platesc ca unii sa-si faca datoria pentru care chiar sunt platiti de catre facultate? De ce facultatea nu face nimic in privinta curateniei? De ce studentii (sau eu) trebuie sa traiasca (traiesc) intr-un focar de infectie?

duminică, 10 iunie 2007

despre notele de la partialul de IA...

Copy/paste a unui mail pe care l-am trimis eu pe grup.
Precizare: lucrarile nu au fost pierdute si nota mea nu mai e 55 ci 57 (dupa contestatie). Desi asistentul nu prea a fost binevoitor sa-mi arate lucrarea, doamna profesoara mi-a explicat tot ce am gresit cu lucrarea in fata.

from: Alexandru Mosoi

astea sunt notele noastre (334CA) la partialul de IA (? inseamna ca lipseste nota). un coleg poate sa le confirme.
70 40 55 65 60 60 80 65 20 45 45 ? 80 45 80 ? ? 60 45 45 55 ? 70 40 80 60

distributia lor uniforma mi-a dat de inteles ca ele au fost generate aleator asa ca am facut un mic programel:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main() {
srand(3267583628UL);

for (int i = 0; i < 22; ++i) {
int k = rand() % 13;
printf("%d ", k*5+20);
}
printf("\n");

return 0;
}

l-am compilat cu gcc 4.1.2 si am obtinut urmatorul rezultat:
60 60 70 80 55 60 45 65 70 40 45 65 45 80 80 60 80 45 55 40 45 20

Da, sunt exact aceleasi note in alta ordine. Formula k*5 + 20 am luat-o asa: rezultatul minim e 20, rezultatul maxim 80, iar notele sunt multiple de 5 (20 25 ... 80 sunt 13 numere).

Ma gandesc: oare a pierdut seminaristul lucrarile (motiv pentru care a si intarziat atat de mult cu rezultatele) si ne-a pus notele aleator (alegand o ordine tinand cont de punctajul de la laborator)? Ramane de gandit.

ps. Programul a fost facut doar pentru amuzamentul personal si nu va spun cum am obtinut numarul ala magic :). Orice asemanare cu realitatea este pur intamplatoare.

contrastul

Recomandat este sa citesti mai intai urmatorul post.

Aceeasi problema, am lipsit de doua ori de la laboratul de IA (inteligenta artificiala), odata pentru ca nu m-am simtit bine si odata pentru ca am plecat la Sibiu la festivalul de Jazz. Am constatat ca in cele doua zile mi-a pus 0 din 10. Per total media mea a fost afectata cu 20/14*3 > 4 puncte (din 100) ceea ce m-a impiedicat sa iau o nota maxima. Pe mine m-a ofticat chestia asta, in primul rand pentru ca am cunostiinte solide de informatica (orgoliul) si in al doilea rand pentru ca notarea a fost facuta de aiurea (respectul). Cum vine asta: colegi care stau si copiaza temele, vin cu laboratoare facute de acasa (sau stau cu altii care se descurca), iau note mai mari ca mine (care m-am chinuit sa fac toate laboratoarele si temele) doar pentru ca au fost prezenti la ora. Ok, recunosc am copiat o tema pentru ca nu mi-am planificat bine timpul cu o tema la PC si n-am mai avut timp. Dar pentru asta m-a ars, nu m-a deranjat (nici n-am obiectat), desi alti colegi au luat nota maxima chiar daca tema lor era identica cu a altor multi colegi.

Am incercat sa-i explic profei (nu sunt din acela care doar se plange (desi ma plang foarte mult si foarte des), cateodata imi mai si cer drepturile). Dumneaei mi-a spus clar ca are incredere deplina in asistentii ei (bun, aruncam vina pe asistent). Asistenul mi-a spus ca nu e vina lui pentru ca n-a avut calculatoare si in plus ne-ar fi spus la primul laborator ca la el nota e proportionala cu prezenta la laborator. Nu domnule Serban, nu puteti invoca lipsa de calculatoare. Sa va pun urmatoarea intrebare: cum nu v-ati dat seama ca temele sunt copiate cand, la ultimul seminar, ati primit de 3-4 ori consecutiv aceasi tema de la colegi diferiti. Eu cred ca nu v-a pasat. In final am ajuns (eu si domnul asistent Serban) la concluzia ca eu doar avut ghinionul sa-mi fie el laborant.

Better luck next time!

exista si alftfel de asistenti/profesori

Un post care contravine tematicii blogului, dar contrasteaza cu ce am sa relatez mai incolo (adica mai sus). Am sa dau copy/paste unei discutii intre mine si un seminarist.

from: Andrei Barbu

--- Alexandru Mosoi wrote:

> Salut.
>
> Eu as vrea sa punctez niste lucruri pe care le-as fi
> vrut altfel (desi multi
> colegi s-ar putea sa nu-mi impartaseasca parerea).
>
> 1. Exercitiile. Cred ca la seminar am facut prea
> multe exercitii tip. Un
> exemplu ar fi: 'construiti AFD-ul care face asta
> peste alfabetul asta'.
> Toate exercitiile de acest fel fiind aproape
> similare, dupa unul-doua-trei
> exercitii de acelasi fel nu cred ca unul in plus
> explicat mai ajuta pe
> cineva (poate niste teme scurte ar fi fost mai
> bune). Eu am o reticenta fata
> de problemele tip provenita de la cursurile din anii
> trecuti (exemplul cel
> mai concludent fiind SCD/CIL/DCE unde erau cel mult
> doua tipuri de
> probleme). Probleme tip nu ajuta nicidecum la
> intelegerea mai buna a
> materiei. Cred ca probleme mai variate si mai
> dificile (vezi cartea/cursul
> lui Ullman si chiar prima problema de la lucrare) ar
> fi mai indicate.
>

in principiu as fi de acord cu tine. si fata de cum am
facut eu seminarul acum 2 ani am incercat sa
incorporez si alte idei ( eu am facut exclusiv
exercitii de genul asta, nimic despre curs,
demonstratii sau altceva ). insa nu pot sa ma departez
prea mult de la o linie generala a cursului pe care o
dicteaza pana la urma ce face doamna profesoara si ce
se da la examen. asa... eu as face 2 expresii
regulate, 2 automate finite si dup-aia aplicatii
efective, complexitati de treceri dintr-o reprezentare
in alta si asa mai departe, dar asta ar insemna sa fie
niste rezultate slabe la examen. si asa notele sunt
destul de mici iar daca s-ar face doar 1-2 exemple
probabil ca ar scadea si mai mult. asta si privind
notele la lucrare unde nici macar exercitiile facute
efectiv la seminar nu le-a facut toata lumea, ceea ce
arata faptul ca probabil nici macar peste seminarii nu
s-a uitat toata lumea. daca spuneam "mai faceti acasa
si hai sa facem altceva acum" probabil ca nu ar fi
fost o idee buna.
cat despre teme, trebuie mentionat faptul ca mai ales
din anul 4 asistentii sunt angajati de multe ori ( sau
isi fac lucrarea de doctorat sau lucreaza in cate un
laborator pentru niste lucrari pe care se le publice )
si nu au timp sa stea sa corecteze zeci de teme pentru
acasa. este improbabil sa fie cineva care renunta la
un day-job platit foarte bine de multe ori pentru
asistenta la facultate ( eu n-as face asta, si daca ar
fi cerut mai mult timp probabil ca as fi renuntat la
seminar )
ca o nota personala, eu consider materia foarte
importanta din punct de vedere al "Computer Science"
si asa este privita si in universitatile mari de
profil ( Stanford, MIT, Berkeley ). la noi insa foarte
multa lume nu mai are rabdare sa faca demonstratii cu
pixul si cu foaia si sa se gandeasca la "ce pot sa
calculez cu o masina turing", mai ales dupa 2 ani si
ceva de dce, cil, meiv, elth, mecanica, prelucrari de
date si lista poate continua. apoi, pentru multe
job-uri nu te intreaba nimeni de ER sau de
complexitati de algoritmi ci doar de .NET, Java,
Swing, pehashpe si asa mai departe. sunt insa si
job-uri ( in general mult mai bine platite ) unde
conteaza si o viziune mai generala asupra unor aspecte
pentru care nu exista in facultate si o experienta
hands-on ( gen arhitecturi mai exotice, care nu si-au
gasit la vremea lor o aplicabilitate, insa acum revin
in forta : Harvard care intra pe piata de embedded in
ciuda faptului ca cea mai folosita arhitectura pentru
PC este von Neumann; un alt exemplu ar fi cunostintele
generale despre kernel-ul unui sistem de operare care
in 99% din cazuri nu isi gasesc aplicabilitate - cu
toate astea, va puteti intalni cu nevoia de a modifica
sau chiar a rescrie un sistem de operare pentru un
dispozitiv embedded cu anumite caracteristici si
cerinte ). tinand cont de aceste lucruri ( puteti doar
sa vedeti cata lume venea la cursul de lfa :)) ) am
incercat sa balansez cam cat trebuie facut ca sa
treaca cat mai multa lume cu chestiuni mai interesante
si mai substanta.

> 2. Notare. E a doua oara semestrul acesta cand sunt
> notat (cu 0) pentru
> neprezenta mea. Cu toate ca prezenta nu mi-a fost
> conditionata nicidecum, am
> lipsit doar o data (sau poate de doua ori) de la
> seminarul de LFA.
> Intamplator, am lipsit si de la o lucrare care mi-a
> fost notata cu 0. Nu ma
> asteptam sa iau ceva, dar ma asteptam ca ea sa fie
> ignorata sau macar sa am
> posibilitatea sa redau lucrarea.
>

aici trebuie avut in vedere ca lucrarile au avut
tematica diferita. ca sa poti sa refaci lucrarea ar fi
trebuit sa dau fiecaruia subiecte diferite, in functie
de lucrarea la care a lipsit... atunci am considerat
ca "a gresi este uman" si am scalat notele la final cu
1.2 pentru a acoperi unele scapari inerente unui
semestru destul de lung. din punctul meu de vedere a
fost destul, sper ca si din al vostru :P