Ca și mulți dintre voi v-ați întrebat ca și mine de ce nu avem mai multe opționale? Administrativ, Poli nu suportă nu sistem similar 'liberal arts' precum unele universități din Ivy League din State.
Sincer, după un semestru și un o lună de specializări îmi pare rău că există opționale: problema alegerii. Semestrul trecut am fost forțat îmi a alege două din cel puțin trei cursuri ce mi le doream; semestrul acesta m-am confruntat cu o dilemă asemănătoare. Aș putea zice că sistemul nu este suficient de flexibil. Ce bine ar fi fost să-mi fi luat Interfețe Evoluate în locul MESM-ului; parcă aș fi spamat puțin google-ul. (apropo, si MESM-ul era oficial tot un curs opțional; alternativa era ceva mai trist).
Când se discuta ce opționale să ne alegem, am auzit mulți colegi căutând materii gen SASN (adică materii unde implicarea e minimă și performanțele maxime). Alt exemplu e BD care prosperă în rândul studenților de anul 4 (să fim serioși, nici bunica nu are ce învăța la porcăria aia de materie). Dacă am fi avut mai mult opționale probabil că unele cursuri mai grele (PT (mai nou CPL), SO, PSO, LPD, PRC, etc) n-ar mai fi existat (și așa C3 pare pe cale de dispariție). Faceți comparație între cursul nostru de CPL și cel de la Berkeley de unde am împrumutat limbajul anul acesta. Cursul de la Berkeley e infinit mai ușor (apropo, acum chiar mă bucur că am dat la poli) din cauza, presupun, opționalelor.
Să vă spun o poveste de la anul 4. Anul acesta a apărut o nouă direcție (C5?) și cu această direcție noi cursuri. Unul din cursuri este Managementul Proiectelor Software din a cărui echipă fac parte. Nu știu cât seamănă cu cursul Floricăi Moldovanu, Ingineria Programării, dar 110 studenți au crezut că gradul de dificultate va fi același. După prima săptămână când s-a aflat cine sunt laboranții studenții au început să se retragă: momentan mai sunt 66 de studenți (puțin peste jumate). Motivul? bănuiesc ca dificultatea proiectului de laborator: implementarea de către o semigrupă a unui board-game. Doresc să aflu și alte motive.
Atât timp cât mulți studenți vor doar diploma și conducerea facultătii refuză să admită mai puțin de 500 elevi în an opționalele nu sunt o soluție viabilă.
ps. vizitați site-urile de la secțiunea 'Interfețe evoluate'.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
7 comentarii:
cred ca dupa acest post poti in sfarsit sa-ti schimbi numele blogului in "de ce iubesc poli" :))) "apropo, acum chiar mă bucur că am dat la poli"
Nu cred ca ar disparea materii gen PT, SO, PRC daca ar fi mai multe optionale. De ce? Sunt unii care poate chiar au chef sa invete ceva. Nu e cazul meu, dar SO chiar mi-a facut placere. Si RC. Poate si PRC, dar am luat testul de 5 si nu`mi strica sa am cu o materie mai putin. IE mi se pare misto si e optional, deci ales. Cunosc destui oameni care au evitat IE, anul asta, din cauza temelor si proiectului.
Dupa ce mi s-au bagat pe gat materii ca DCE, CIL, SCD, ELTH, Fizica, TS, MESM, PD, acum pot spune ca mi`ar fi placut sa le pot schimba cu SO, PSO, RC, PRC, IE, APC s.a.m.d.
Problema e ca intri cu chef la facultate, te f** astia 2-3 ani cu materii imbecile si`ti piere tot cheful. Cand ajungi sa studiezi materiile pentru care ai dat la facultatea asta, e ca si cum ai vrea sex la 90 de ani. Imi imaginez:D
Ba nu, e mai naspa. Nu stiu daca exista viagra care sa`ti bage in cap knowledge.
Vai cat commentu, puteam sa fac un articol din el.. 8-|
Ii dau dreptate lui Catalin. Dupa 2-3 ani plini de rahaturi, esti asa de sictirit incat vrei si tu ceva mai lejer, mai "sportiv" (dupa cum spunea un sef de-al meu).
... ca sa nu mai zic cat de trist e sa ajungi in anul 5 dupa 6 ani;)
Ai ales MESM in loc de IE?
Nu cred că "C3 pare pe cale de dispariție", având în evdere că acolo sunt 4 grupe, pe când la C1 și C4 sunt doar două.
Trimiteți un comentariu