vineri, 13 februarie 2009

ultimul examen

Tocmai am terminat cu ultimul examen din studentia mea. Ma asteptam ca macar ultima sesiune sa nu se bazeze pe memoria de scurta durata, adica stiti voi: trebuie sa inveti toate cursurile cu 4-5 zile inainte de examen. De repetat nu repeta nimeni; nu stiu pe nimeni care sa citeasca cursurile in timpul anului. Si la naiba, ca unele materii vorbesc despre multe chestii, dar nimic concret. M-am chinuit sa retin muulte tehnologii cu care am avut tangenta prea putin ca sa pot pricepe sau sa retin ceva. Grid, CORBA, EJB, JXA, agenti, sunt doar cateva exemple (and I hate Java). Daca ai memorie de scurta durata merge. Sau daca ai noroc. Dar daca azi ai noroc, probabil maine se va intoarce roate. Asa am patit eu: la APP am picat pe subiecte, la LPD si SPRC total pe langa. Situatia nu e chiar atat de tragica, pentru ca poti acumula punctaj mare din timpul semestrului (asta daca intelegi ce inseamna 'termen limita' (deadline)! la mine nu e cazul).

Imi place ideea de sesiune de pe la americani: o saptamna de 'reading period' (eventual imediat dupa vacanta) si inca o saptamana de teste, in fiecare zi cate unu-doua examene. Diferenta e majora: nu ai timp sa acumulezi 300 pagini / per examen, si deci cunostiintele testate au supravietuit 'garbage collector'-ului intern.


La poli e exact invers (exclud activitatea din timpul anului): a doua zi dupa examen realizezi ca esti fericitul memorator a 300 de pagini de maculatura. Discard! (gc-ul intern este generational si se prinde de referintele ciclice).


Ce parere aveti de sistemul americanilor? Ar merge aplicat la poli? De ce da/nu?

Intre timp mi-am amintit ca in anul IV n-a fost atat de rau. De exemplu cursurile lui Tapus ca erau potrivite ca dimensiune si niciun subiect de examen nu necesita memorarea slideului 18 din pdf-ul 8.

Disclaimer: Recunosc ca nu ajung la strugurii acri si ca le-am purtat pica celor care reuseau sa memoreze si, eventual, m-am bucurat cand mi-a reusit si mie :).

Update: M-am uitat acum pe subiectele de la celalt numar si am constatat ca si la SPRC am fost norocos: picam.

Update: O idee care se contureaza prin comentarii ar fi sa incepem prin a micsoara sesiunea la 3 saptamani si apoi la 2 saptamani ca sa ajungem in pas cu universitatile din Europa.

6 comentarii:

NB spunea...

Adevar graisei. Intotdeauna incerc un sentiment de frustrare cand ma conving ca cineva cu memorie de calculator ar lua 10 mai la toate examenele astea (neluand in considerare problemele date, care sunt asa si asa... unele din ele sunt cam neinspirate alese, altele mai ok). Sunt convins ca invatarea trebuie sa includa si aplicatii, dar si memorare, insa stilul asta de predare de cunostinte de trivia (deci un ASBR face sumarizare dar un ABR nu,... sau era invers? Si un Not-So-Very-Totatlly-Partial-Stub primeste mesaje de tip E3421, dar nu si E4312) sigur nu te fac un inginer mai bun. Ele nu contribuie la construirea unei viziuni de ansamblu si vor fi uitate in cel mai scurt timp.

Pe de alta parte gasirea si formularea unor probleme care sa testeze cunostintele de arhtectura de sisteme de calcul ar presupune mai multa munca pentru profesori/asistenti, iar unii studenti sunt multumiti bine-mersi de memorarea mecanica si nu ar vrea sa-si bata capul cu probleme ciudate.

Iar altii chiar isi doresc sa ajunga tehnicieni (nu ingineri) si sa configureze toata ziua rutere Cisco.

Alex spunea...

După părerea mea, e prea multă informaţie într-un semestru la Poli pentru a se putea aplica sistemul american.

Ori ar trebui să se grupeze materii legate între ele pe semestre (să nu amesteci matematici cu electronici cu oop şi cu assembly, spre exemplu :), ori redus numărul de materii şi mărit numărul de teme / laboratoare.

razvan784 spunea...

Nu, nu s-ar putea aplica. N-ar vrea studenţii. N-ar vrea profesorii. S-ar pica pe capete. Ar presupune o schimbare prea mare pentru a o face intr-un singur pas.

kat23 spunea...

O solutie ar fi examenul cu materialele pe banca.

Se dau probleme care presupun ca ai inteles materia... nu ca ai tocit-o.

Simuleaza mult mai bine viata reala... Ai nevoie de ceva -> cauti in documentatie.

O problema a acestei metode ar fi "subiectele favorite" care se repeta. Solutia -> examen cu toata seria sau macar 2 grupe si subiecte noi de la an la an.

Irina spunea...

Mie mi se pare o idee buna ideea cu sesiunea mult mai scurta si examene date la scurta distanta...asa e si la majoritatea facultatilor din Europa: 2 saptamani sesiune, 5-6 examene, e clar ca nu ai cand sa tocesti un curs si prin urmare la examene nu se pune accentul pe memorat ci pe inteles.

Problema la noi e ca studentii ar avea un soc (nimeni nu invata din timpul semestrului), iar profii (majoritatea) ar trebui sa depuna un efort sa conceapa alt gen de subiecte decat cele de reproducere a cursurilor...cam greu...

normancboy spunea...

haha coane

sa te vad pe tine cum repeti pt 6 7 cursuri(tine minte am zis "repeti", nu "inveti", asta luand in calcul faptul ca nu ei copiat temele in timpu semestrului) in 3 4 zile care is numite pompos "reading days"(ca "reading week" era prea lung...zise decanul candva). Si pot sa iti zic ca vacanta de care pomeneai(intre cursuri si sesiune) NU EXISTA. Exista doar cele 3 4 zile(1 saptamana daca ai bulan) in care bagi ca apucatu. Iar pt. partea cu "profesorii nu s-ar axa pe memorat pentru ca studentul nu are timp sa memoreze" nu pot decat sa zic decat: mwahahahaha. E ca si cum ai sta capra in fata unui sodomizator si speri ca ala o sa fie mai bland cu tine fiindca nu ai avut timp sa te dai cu margarina.

Tot ce v-am povestit face parte din experienta mea de student offshore(bottomlineu e ca in Romania , chiar si la Poli, e un program cel putin lejer fata de orice facultate decenta cu acelasi profil din State).