vineri, 4 iulie 2008

incurajati sa copiem?

Va rog sa completati urmatorul formular si sa-l transmiteti mai departe. Mai multe pareri conteaza in totdeauna.

Aici este un mail standard (numele de jos schimba-l dupa placul tau).




Salut,

Cu toții știm că în facultatea noastră (și nu numai) se copiază: la examene cu servite, telefoane - de pe pdf/fotografii/handsfree, fițuici, cu stilouri cu cerneală specială, de la colegul de lângă, etc., se copiază sau cumpără teme [1], se cumpără lucrări de diplomă, etc.

Unul dintre profesorii noștri și-a exprimat părerea despre acest fenomen [2], presa urmărește fenomenul în facultăți [3] și licee [4].

Pentru a putea discuta această problemă cu conducerea facultății avem nevoie de feedback-ul vostru: vă rugăm să răspundeți (completând formularul [0]) la următoarea întrebare: "Credeți că profesorii încurajează (implicit sau explicit) copiatul? (include copiatul și cumpăratul temelor)".

Parerea ta conteaza!

[0] http://spreadsheets.google.com/viewform?key=pIjIVmY5a3pOPtZ7GT95sKg&hl=en
[1] http://deceurascpoli.blogspot.com/2008/06/teme-pe-bani.html
[2] http://cursuri.cs.pub.ro/pipermail/pso/2008-July/002734.html
[3] http://www.cotidianul.ro/studentii_plagiatori_se_cred_mai_cinstiti_decat_colegii_lor-49175.html
[4] - orice ziar, ediţiile din săptămânile în care se dă BAC-ul

Ne cerem scuze dacă acest mesaj a ajuns la tine pe mai multe căi. Scopul nostru este să aflăm părerea tuturor studenților din facultate (din primul an până la doctoranzi şi absolvenţi).

Multumesc,
Alexandru & prietenii

--
"Copying your homework is bad... selling it is bad, mkay? So don't do selling or copying because is bad, mmmkay?" - Mr. Mackey

6 comentarii:

Andu spunea...

Bravo Malex!

Unknown spunea...

Parerea mea este ca fiecare isi decide soarta. Sunt sigur ca si cei care copiaza si cei care nu o fac se gandesc la viitor si la o cale de a se realiza. Unii vad calea prin invatat, altii vad alte posibilitati.
Normal, intrebarea se pune "si atunci de ce nu renunta la facultate?" Raspunsul este cat se poate de simplu, hartia cartonata pe care o vor lua dupa absolvire face parte din planul lor. Da bine la cv, sau mai bine zis, nu da rau.. pentru ca exista si conceptia asta la ora actuala conform careia "Orice prost poate sa faca o facultate, ca atare nu ai o facultate, esti mai prost decat majoritatea" si ti se taie aripile din start. Se stie foarte bine ca exista facultati si facultati, ca sa luam 2 extreme automatica si romano-americana. Diferenta dintre studenti eu zic ca e uriasa si se aplica zicala "mai bine codas intre fruntasi decat fruntas intre codasi".
Si ca sa imi expun parerea personala mai concludent spun doar atat, pe scurt:
Sunt la automatica, mi-am dorit foarte mult sa ajung aici (am renuntat la facultati bune unde am intrat intre primii), am descoperit ca nu imi place ceea ce invat in facultate, am renuntat la invatat materii excesiv de incarcate de prea multa teorie care nu se aplica/ nu ce mai aplica in practica (cu atat mai putin in laboratoarele extra dotate ale scolii), am inceput sa invat pe cont propriu ce imi place, as copia la orice examen as putea, doar pentru bucata aia de hartie de la sfarsit. Am deja propria afacere si ma descurc foarte bine. M-am ridicat prin propriile forte de la zero (ca sa evitam confuziile cu "are tac'su bani"). Am fost angajat initial si am muncit foarte mult (desi decanatul a refuzat sa imi sustina viitorul printr-un politicos "noi nu incurajam studentii sa se angajeze, ca atare nu iti dam adeverinta de la scoala in vederea angajarii"). La interviurile de angajare nu am fost intrebat macar o data ce note am la scoala, cum ma descurc, ce invat si cat imi foloseste (si tot ca sa evitam confuziile, interviuri la firme mari de automatizari).. asa ca sunt sigur ca profesorii nu incurajeaza copiatul, poate doar prin piedicile pe care le pun studentilor, si incapatanarea cu care doresc ei sa ii invete pe studenti ce au invatat si ei la randul lor in urma cu 30 de ani. Si legat de teme, si pentru cineva care are intradevar timp nu se aplica treaba cu "ai avut o saptamana intreaga sa iti faci tema asta, in 2-3 zile o faceai". Daca ar intelege si profesorii ca studenti au mai mult decat o materie pe semestru la care se dau teme ar fi foarte bine.

Si ca sa inchei, facultatea deocamdata nu iti asigura un viitor, iar pentru cei care se incapataneaza sa creada asta, cu amarata de bursa lunara pe care o primesti de la facultate nu ai cum sa supravietuiesti in ziua de azi, asadar nu iti asigura nici macar prezentul..

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Ioana Dobre spunea...

Alex, ASE-ul te sustine! :))

http://culturasimoralitate.blogspot.com/

Unknown spunea...

Se cam exagereaza un pic situatia. Asa cum a zis si Bucharest, fiecare isi decide soarta. Mai ales ca lumea nu te angajeaza dupa notele din facultate.

Daca ar fi sa ma iau dupa Octavian Purdila, ar fi trebuit sa-mi bat capul cu toate prostiile de laboratoare de la DCE, CIL si SCD. Si pentru ce? Da, am copiat la greu laboratoarele alea si nu mi-e aproape deloc jena sa recunosc asta. Si nu, n-am copiat la examenele respective.

Oricum decat sa se piarda timpul cu minunile asta, mai bine s-ar reforma programa. Sa se mai scoata din materiile idioate, studentii sa aiba mai multa libertate in alegerea cursurilor si sa nu se mai mearga pe sistemul temelor la kilogram - alias Cooperativa Munca In Zadar. De altfel din cauza temelor n-am facut nici PT, nici PSO, desi mi-as fi dorit.

Unknown spunea...

Citez din Cotidianul:
„Studenţii văd că prin fraudă se câştigă profituri foarte mari. Atunci, de ce n-ar încerca şi ei să fraudeze în spaţiul universitar?“

Studentii vor doar sa scape de stres, nu cred ca isi imagineaza cineva mari castiguri, mai ales cei de la facultati tehnice si economice. Poate cei de la administratie care de-abia asteapta sa ajunga functionari si sa mai incaseze si ei o spaga. Sau medici, din acelasi motiv. Pacat insa ca atunci sufera si ceilalti foarte, foarte mult uneori.