duminică, 10 iunie 2007

exista si alftfel de asistenti/profesori

Un post care contravine tematicii blogului, dar contrasteaza cu ce am sa relatez mai incolo (adica mai sus). Am sa dau copy/paste unei discutii intre mine si un seminarist.

from: Andrei Barbu

--- Alexandru Mosoi wrote:

> Salut.
>
> Eu as vrea sa punctez niste lucruri pe care le-as fi
> vrut altfel (desi multi
> colegi s-ar putea sa nu-mi impartaseasca parerea).
>
> 1. Exercitiile. Cred ca la seminar am facut prea
> multe exercitii tip. Un
> exemplu ar fi: 'construiti AFD-ul care face asta
> peste alfabetul asta'.
> Toate exercitiile de acest fel fiind aproape
> similare, dupa unul-doua-trei
> exercitii de acelasi fel nu cred ca unul in plus
> explicat mai ajuta pe
> cineva (poate niste teme scurte ar fi fost mai
> bune). Eu am o reticenta fata
> de problemele tip provenita de la cursurile din anii
> trecuti (exemplul cel
> mai concludent fiind SCD/CIL/DCE unde erau cel mult
> doua tipuri de
> probleme). Probleme tip nu ajuta nicidecum la
> intelegerea mai buna a
> materiei. Cred ca probleme mai variate si mai
> dificile (vezi cartea/cursul
> lui Ullman si chiar prima problema de la lucrare) ar
> fi mai indicate.
>

in principiu as fi de acord cu tine. si fata de cum am
facut eu seminarul acum 2 ani am incercat sa
incorporez si alte idei ( eu am facut exclusiv
exercitii de genul asta, nimic despre curs,
demonstratii sau altceva ). insa nu pot sa ma departez
prea mult de la o linie generala a cursului pe care o
dicteaza pana la urma ce face doamna profesoara si ce
se da la examen. asa... eu as face 2 expresii
regulate, 2 automate finite si dup-aia aplicatii
efective, complexitati de treceri dintr-o reprezentare
in alta si asa mai departe, dar asta ar insemna sa fie
niste rezultate slabe la examen. si asa notele sunt
destul de mici iar daca s-ar face doar 1-2 exemple
probabil ca ar scadea si mai mult. asta si privind
notele la lucrare unde nici macar exercitiile facute
efectiv la seminar nu le-a facut toata lumea, ceea ce
arata faptul ca probabil nici macar peste seminarii nu
s-a uitat toata lumea. daca spuneam "mai faceti acasa
si hai sa facem altceva acum" probabil ca nu ar fi
fost o idee buna.
cat despre teme, trebuie mentionat faptul ca mai ales
din anul 4 asistentii sunt angajati de multe ori ( sau
isi fac lucrarea de doctorat sau lucreaza in cate un
laborator pentru niste lucrari pe care se le publice )
si nu au timp sa stea sa corecteze zeci de teme pentru
acasa. este improbabil sa fie cineva care renunta la
un day-job platit foarte bine de multe ori pentru
asistenta la facultate ( eu n-as face asta, si daca ar
fi cerut mai mult timp probabil ca as fi renuntat la
seminar )
ca o nota personala, eu consider materia foarte
importanta din punct de vedere al "Computer Science"
si asa este privita si in universitatile mari de
profil ( Stanford, MIT, Berkeley ). la noi insa foarte
multa lume nu mai are rabdare sa faca demonstratii cu
pixul si cu foaia si sa se gandeasca la "ce pot sa
calculez cu o masina turing", mai ales dupa 2 ani si
ceva de dce, cil, meiv, elth, mecanica, prelucrari de
date si lista poate continua. apoi, pentru multe
job-uri nu te intreaba nimeni de ER sau de
complexitati de algoritmi ci doar de .NET, Java,
Swing, pehashpe si asa mai departe. sunt insa si
job-uri ( in general mult mai bine platite ) unde
conteaza si o viziune mai generala asupra unor aspecte
pentru care nu exista in facultate si o experienta
hands-on ( gen arhitecturi mai exotice, care nu si-au
gasit la vremea lor o aplicabilitate, insa acum revin
in forta : Harvard care intra pe piata de embedded in
ciuda faptului ca cea mai folosita arhitectura pentru
PC este von Neumann; un alt exemplu ar fi cunostintele
generale despre kernel-ul unui sistem de operare care
in 99% din cazuri nu isi gasesc aplicabilitate - cu
toate astea, va puteti intalni cu nevoia de a modifica
sau chiar a rescrie un sistem de operare pentru un
dispozitiv embedded cu anumite caracteristici si
cerinte ). tinand cont de aceste lucruri ( puteti doar
sa vedeti cata lume venea la cursul de lfa :)) ) am
incercat sa balansez cam cat trebuie facut ca sa
treaca cat mai multa lume cu chestiuni mai interesante
si mai substanta.

> 2. Notare. E a doua oara semestrul acesta cand sunt
> notat (cu 0) pentru
> neprezenta mea. Cu toate ca prezenta nu mi-a fost
> conditionata nicidecum, am
> lipsit doar o data (sau poate de doua ori) de la
> seminarul de LFA.
> Intamplator, am lipsit si de la o lucrare care mi-a
> fost notata cu 0. Nu ma
> asteptam sa iau ceva, dar ma asteptam ca ea sa fie
> ignorata sau macar sa am
> posibilitatea sa redau lucrarea.
>

aici trebuie avut in vedere ca lucrarile au avut
tematica diferita. ca sa poti sa refaci lucrarea ar fi
trebuit sa dau fiecaruia subiecte diferite, in functie
de lucrarea la care a lipsit... atunci am considerat
ca "a gresi este uman" si am scalat notele la final cu
1.2 pentru a acoperi unele scapari inerente unui
semestru destul de lung. din punctul meu de vedere a
fost destul, sper ca si din al vostru :P

Niciun comentariu: